Σάββατο 3 Μαρτίου 2012

Ώρα για Κρητική Μουσική ( Cretan Music)

Καλημέρα....

Λύρα
Ξεκινάω κατευθείαν απαντώντας σίγουρα στην ερώτηση που θα έχετε κάνει όλοι βλέποντας τον τίτλο. Τι δουλειά έχει η κρητική μουσική σε ένα blog για progressive rock μουσική; Η απάντηση είναι απλή... απλά γουστάρω πολύ τα κρητικά τραγούδια, τη λύρα και το λαούτο και αποφάσισα να μοιραστώ μαζί σας τον ενθουσιασμό μου και την αγάπη μου για τη κρητική μουσική.

Προσωπικά έχω μια λατρεία για τη Κρήτη παρόλο που έχω πάει μικρός σε ηλικία και δε θυμάμαι πολλά (άλλη μία φορά πήγα το 97 έξω από τα Χανιά) και με ότι έχει σχέση με τη Κρήτη. Από τα κρητικά προϊόντα όπως ρακί, γραβιέρα και πολλά άλλα έως τους λεβέντικους Κρητικούς χορούς και κυρίως τη Κρητική μουσική.


Λαούτο
Κύριος εκφραστής της ήταν ο Ξυλούρης όπως όλοι ξέρετε και ήταν   αυτός που την έβγαλε από τα στενά όρια του νησιού κάνοντας την γνωστή σε όλη την Ελλάδα. Εξίσου μεγάλοι καλλιτέχνες από το νησί ήταν ο Μουντάκης ένας τεράστιος λυράρης όντας  ο περισσότερο ηχογραφημένος λυράρης Κρητικής μουσικής, ενώ ακόμα και σήμερα ο Γαργανουράκης με τη λύρα του συνεχίζει να προσφέρει στη Κρητική μουσική όπως και ο τεράστιος Ψαραντώνης με τα ριζίτικα του τα οποία είναι βέβαια πιο βαριά τραγούδια αλλά εξίσου όμορφα. Υπάρχουν ακόμα πολλοί αξιόλογοι όπως ο Ζερβουδάκης, ο Μπικάκης, Ζωϊδάκης, Ζερβάκης κ.α
Τελευταίο αναφέρω τον Γιάννη Χαρούλη (τον οποίο θα ακούσω την επόμενη βδομάδα live) γιατί έχω την αίσθηση ότι θα ξαναβάλει με το τρόπο του τη Κρητική μουσική πάλι σε όλα τα σπίτια με ταπεινότητα και όχι από μόδα. Ελπίζω να μη διαψευσθώ.

Υπόσχομαι να συνεχίσω και στο επόμενο άρθρο με κρητικά αρκεί να έχω τον ηλεκτρονικό υπολογιστή γιατί θα πρέπει να τον δανείσω για δύο μέρες σε φιλαράκι για να γράψει την εργασία του επειδή το δικό του απεβίωσε χτες ενώ το φορητό μου δεν ανάβει καν θέλει νέο τροφοδοτικό (η μπαταρία άδειασε).

Ώρα και για μουσική με βίντεο....




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου